ברגע שמתנסים בקמפיין דיגיטלי מדיד שהולך ומשתפר, אי אפשר לחזור לאחור
לסמנכ”ל הלקוחות אלון מימוני יש שני כובעים: בראשון הוא מומחה האינטרנט שיכול לייעץ ללקוחות איך נוסעים בכבישים החדשים של העולם הדיגיטלי. בשני הוא הלקוח עצמו – מפקח, דואג ומאתגר את קיי לוג’יק לעמוד ביעדי השיווק אותם הציב. עם שני כובעים כאלה הוא חייב להיות ראש גדול.
כשבא אליך לקוח חדש ושואל למה לעבור לתפיסה השיווקית שאתה מציע לו, מה אתה עונה?
“שכיום אני יודע לתת לו פיתרון דיגיטלי מלא בצורה מדידה, כזה שהוא יודע כמה כסף הוא שם בפרסום וכמה כסף הוא יקבל על זה בחזרה. זה לא משהו שאף משרד פרסום או אינטראקטיב יכול להבטיח. ברגע שהוא יתנסה בקמפיין דיגיטלי מדיד שהולך ומשתפר, הוא לא יוכל לחזור לאחור לקמפיינים רגילים שמבוססים על תחושות בטן”.
כמו במטריקס? אם הוא ייקח את הגלולה הכחולה הוא יתעורר?
“בדיוק. מנהלי שיווק הבינו שבקמפיין מדיד אפשר למכור הרבה יותר עם אותו תקציב פרסום. הסיכונים מזעריים, אין תחושות בטן, הכול מתמטיקה. זה לא קסם שקורה בין לילה, לוקח זמן להגיע לתוצאות, אבל הן תמיד מגיעות. אני רואה את זה קורה ללקוחות שלנו, ברגע מסוים לכולם נופל האסימון והם מבינים שהם נכנסים לעולם חדש”.
ואתה המדריך שלהם בעולם החדש הזה.
“יחד עם מנהלי הלקוחות בחברה. מנהלי הלקוחות של K Logic הם קודם כל מומחי אינטרנט שעומדים לצד הלקוח. לא רק אנשי שיווק שלמדו ניהול, לא רק צינור העברת מידע, אלא מקצוענים בפני עצמם. וכשלצד הלקוחות עומדים אנשי מקצוע שיודעים לנהל קמפיינים גם שיווקית וגם טכנית, הם יכולים להבין את היעדים, לדעת מה אפשרי לבצע, לבנות אסטרטגיה דיגיטלית עם מפת דרכים ותוכנית עבודה וליישם אותה”.
איך הם מיישמים אותה?
“מנהל לקוחות בקיי לוג’יק הוא כמו הלקוח עצמו – זה שמאתגר את המחלקות המקצועיות, מקבל תשובות, מוודא עמידה ביעדים. בגלל העובדה שמדובר במקצוען אינטרנט, הוא יכול לדעת בדיוק מה עושים אנשי המקצוע במחלקות השונות. בוא נגיד את זה ככה: אי-אפשר למרוח אותו. בנוסף, אנחנו מטפלים במגוון רחב של תחומים, מה שמאפשר למנהלי הלקוחות שלנו לטעום מהרבה עולמות, מה שתורם ליישום ופיתוח של רעיונות חדשים”.
אז רגע לפני שהלקוח מחליט – מה היתרון הכי גדול שאתה יכול להציע לו כלקוח?
“לא יתרון אחד אלא שניים: לייצר לו יותר נראות ולהביא לו יותר ביזנס. אנחנו באים מאסכולה של ביצועים, שיווק, מתודולוגיה ומדידה. הכול ברור ושקוף – אם לקוח שם תקציב הוא יודע כמה הוא יקבל עבורו בחזרה בכסף. החזר ההשקעה תמיד צריך להיות חיובי. לקוח שם כמות של כסף, ומקבל בחזרה יותר. נכון שווה?”.