Begin-Your-App-Indexing-Ranking-Signal-For-Android-And-iOS

גוגל מעלה הילוך באינדוקס אפליקציות

כבר שנים שגוגל מובילה באדיקות את המגמה שמבקשת לשפר את תוצאות החיפוש עבור משתמשיה. המהלכים האחרונים שהיא מציגה בהחלט ממשיכים את הקו, כשבמוקד: אפליקציות ונוכחותן בתוצאות.

במהלך הדיווח הרבעוני האחרון של גוגל (יולי 2015), התייחס בכיר בחברה לעדכון של ענקית החיפוש לגולשים במובייל. מעתה, יוכלו גולשים דרך המובייל לראות תוצאות חיפוש מתוך אפליקציות המותקנות אצלם במכשיר ובלחיצת כפתור – להגיע לדפים הפנימיים בתוך האפליקציה (Deep Linking).

עוד בדיווח, ציינו בגוגל, כי הצגת האפליקציות במנוע החיפוש, תורמת לעלייה משמעותית בתנועה שלהן. כך למשל, Etsy, מאתרי האיקומרס הגדולים בעולם, זכה לעלייה של 12% בתנועה כתוצאה מההטמעה. בזכות אזכור זה, שווי המניה של Etsy קפץ ב- 32%.

אז על מה בעצם כל הרעש?

תחילה היו אלו אפליקציות שהופיעו כתוצאות אורגניות לחיפוש. לאחר מכן התווספו תוצאות המפנות ישירות אל האפליקציות המותקנות אצל המשתמש וכעת נוספה גם פרסונליזציה של תוצאות החיפוש בהתבסס על פעילות המשתמש באפליקציות המותקנות אצלו במכשיר.

העדכון הנוכחי פורסם כבר באוקטובר 2013 לקבוצה מצומצמת של מפתחים והורחב ביוני 2014 לכלל בעלי האתרים. לאחרונה, הוסיפו בגוגל שני פיצ׳רים נוספים: קריאה לפעולה המעודדת את המשתמש להתקין את האפליקציה ותמיכה באפליקציות של iOS עבור מכשירי אפל.

העדכונים נשענים על הנחת המוצא הגורסת כי משתמש שנמצא בתוך האפליקציה שווה יותר מאשר משתמש שגולש באתר החברה. העדכון של גוגל מאפשר לה לזהות האם האפליקציה מותקנת אצל הגולש ובהתאם, להציע לו לגשת אל התוצאה הרלוונטית ישירות באפליקציה. לחלופין, במידה והאפליקציה אינה מותקנת, יקבל הגולש המלצה להתקין אותה.

בדוגמה של Etsy, למשל, משתמשים שהתקינו את האפליקציה וחיפשו ביטוי כגון Handmade necklaces יפגשו תוצאה שתשלח אותם לעמוד המתאים ישירות בתוכה, שם עולה הסבירות שיבצעו קנייה.

תוצאות חיפוש לביטוי Handmade Necklaces

קרדיט תמונה: Google

נגזרת נוספת, שלא הודגשה במרבית הפרסומים, היא שגוגל תקבל מעתה את האפשרות לעקוב אחר התנהגות המשתמש בתוך האפליקציה, בכדי להציע לו תוצאות מדויקות יותר לחיפושים, המבוססות על היסטוריית הגלישה שלו באפליקציות.

לדוגמה, אם משתמש נכנס לאפליקציה של תיירות והסתכל על “מוזיאון המדע בירושלים”, כאשר יבצע חיפוש בגוגל של “מוזיאון”, יידע גוגל להשלים את הביטוי “…המדע בירושלים” בהתבסס על התנהגות המשתמש, ולהפנות אותו ישירות אל עמוד המוזיאון באפליקציה.

איך דואגים שהאפליקציה שלכם תופיע בתוצאות החיפוש?

מהצד הטכני, הטמעת העדכון דורשת יצירה של קישור בין העמודים הקיימים באתר החברה לבין העמוד המקביל באפליקציה. בנוסף, יש להעביר מידע חזרה לגוגל (באמצעות API ייעודי) עבור התנהגות המשתמשים בתוך האפליקציה.

לפני שמתחילים, הנה מספר שאלות שעליכם לשאול:

  1. האם האפליקציה בנויה בטכנולוגיה של Android/iOS? (כרגע אין תמיכה לאפליקציות מבוססות HTML5)
  2. האם קיימים עמודים מקבילים באתר ובאפלקציה שניתן לקשור ביניהם?
  3. האם האפליקציה מובילה ל-engagement גבוה יותר מהאתר של החברה?

במידה ושלושת התנאים מתקיימים, כדאי להטמיע את העדכון עבור האתר והאפליקציה שלכם.

חשוב לזכור כי הטמעת העדכון תדרוש משאבי פיתוח לא קטנים, שכן היא דורשת עבודה במקביל על אתר ואפליקציות החברה (iOS ו- Android בנפרד). מהסיבה הזו, מעטים הם האתרים אשר הטמיעו עדכון זה עד כה.

כמו כן, גוגל אינה מתחייבת כי לאחר יישום של השינויים הטכניים הנדרשים היא אכן תציג את תוצאות החיפוש בהתאם. המנגנון מיועד לחברות בעלות נפחי חיפוש משמעותיים לאתר ולאפליקציה.

חברות שישמו את התכונה בהצלחה, מדווחות על עלייה משמעותית בתנועה לאפליקציה, שכן תוצאות החיפוש האורגניות מקבלות “נדל”ן” גדול יותר ועם סמל המותג אשר מוביל לאחוזי הקלקה גבוהים.

אפליקציית IMDB מאונדקסת בגוגל

קרדיט תמונה: Google