photo: mirtmirt / Shutterstock.com

Google Vs. Pop-ups

מדי פעם בפעם מודיעה גוגל על עדכונים באספקטים שונים של השירות שלה – באלגוריתם החיפוש, בתצוגת החיפוש ועוד. לעתים מדובר בשינוי קטן שחלקנו לא ירגיש בו בכלל, לפעמים זאת לטיפה קלה על ראשם של בעלי אתרים ומדי פעם – דרמה של ממש.

בשבוע שעבר יצאו שני עדכונים חדשים לאלגוריתם של גוגל בתוצאות החיפוש במובייל. לא מדובר בדרמה מטורפת, אבל כדאי לדעת מה זה אומר ומה עומד מאחורי השינויים. מנהלת מחלקת ה-SEO כאן כדי להסביר.

בעלי אתרים, קבלו פידבק מגוגל

העדכון הראשון הוא למעשה תיקון של אלגוריתם ה-mobile friendly ששוחרר ב 2014 (איך שהזמן רץ). אז ככה, מתברר שהרוב המוחלט של האתרים כבר מותאם למובייל (כ-85% מהתוצאות המוצגות בעמודי החיפוש), ובהתאם הכריזו גוגל שהם מורידים את תגית ה-Mobile Freindly מתוצאות החיפוש כדי לשמור את התוצאות נקיות ומסודרות יותר, רוצה לומר “רואים שהבנתם את הקטע, כל הכבוד”.

זה כמובן לא אומר שהם הולכים להוריד את הפרמטר הזה מהאלגוריתם שלהם בשום צורה, אלא רק להוריד את התגית שעושה קצת בלגן בעיניים בעמוד התוצאות.

שונאים popups? גם גוגל!

רוצים למצוא את מה שחיפשתם מהר? כן! אוהבים דברים שקופצים לכם ומפריעים בקריאה? לא! רוצים שהתוכן ייטען מהר? כן! כן! כן! ובכן, גוגל אתכם במאבקכם.

העדכון היותר מעניין ש-GOOGLE הכריזו עליו השבוע הוא הטיפול שלהם באתרים שמכילים מעברונים ו-Popups שמפריעים לגלישה מהירה ונוחה במובייל. 

בעוד שבעדכון הראשון בחרו בגוגל לשבח את ההתארגנות המהירה של אתרים להתאמתם למובייל, כאן גוגל נוזפת, ואתרים שכל כניסה אליהם היא קודם כל מסע לחיפוש האיקס הקטן שסוגר את הפופאפ עומדים לחטוף בראש. 

גוגל מתגייסת להצלת חוויית הגלישה, למען גישה פשוטה ונעימה לתוכן ולמען הורדת רמות התסכול במלחמה עם האיקס הקטן.

בקיצור, החל מה-10 בינואר 2017 גם הפרמטר הזה יכנס לאלגוריתם הדירוג של גוגל.

פופאפים, הוראות הפעלה חדשות

מה גוגל לא אוהבים? פופאפים שעולים מיד עם הכניסה לאתר וחוסמים את התוכן או כאלה שעולים בזמן שהגולש קורא את התוכן ומסתירים אותו, פופאפ שצריך למצוא את ה X הקטן כדי לסגור אותם, ופרסומות שנפתחות ישר מעל הטקסט.

פופ-אפ מפריע, מעברון שמטריד

לעומת זאת, יש דברים שבגוגל מבינים שהם הכרחיים להתנהגות טבעית של אתר ומצהירים שאתרים כאלו לא יפגעו בדירוגים. אלמנטים כמו: פופאפים להרשמה לאתר, להורדת אפליקציה, חומות תשלום שנהוגות ב-Publishers, פופאפים שמודיעים על שימוש ב-cookies, פופאפים לאישור גיל הקורא וכדומה. כל אלו יוכלו להמשיך להתקיים באין מפריע.

פופ-אפים סבירים וידידותיים

מה בתכלס?

חשוב להבין שזה עוד פרמטר שמצטרף למאות פרמטרים אחרים באלגוריתם הדירוג של גוגל וקשה להעריך עדיין את השפעתו על הדירוג. בסופו של יום, וגם על פי ההצהרה של גוגל, הכי חשוב שהדף יציג תוכן ייחודי איכותי ובעל ערך לגולש כדי להיות מדורג גבוה. 

מי שיושפע כאן בעיקר אלה publishers שנוהגים להשתמש בפופאפים כחלק מהמודל העסקי שלהם ויצטרכו לשקול שינוי באסטרטגיות שלהם ובמודל הרווח. 

גוגל דאגה לצרף להודעתה הסתייגות בסגנון “תיזהרו, אבל גם קחו בחשבון שזה רק עוד אחד מהפרמטרים בדירוג” וזה בדרך כלל אומר שבטווח הקרוב לא יהיו פה שינויי מיקומים מטורפים, אלא מעין אות אזהרה לבעלי האתרים – “נא להתנהג בהתאם” סטייל. 

כלומר, כדאי שכבר עכשיו תתחילו להתאים את האתרים שלכם, תתחילו לשים לב לדברים האלו כדי שתהיו מוכנים לעתיד – כשחשיבות הפרמטר באלגוריתם תעלה והעדכון המשמעותי יגיע.