shutterstock_315236594

Goodbye Right-Side Ads

במידה והחדשות לגבי השינוי העצום בעמוד תוצאות החיפוש של גוגל חמקו מכם (איך מזג האוויר שם בירח?), להלן תקציר של העדכון שהתחיל ב-18 בפברואר השנה ויתפשט בהדרגה בשבועיים הקרובים:

• הורדה מלאה של מודעות הצד (ימין או שמאל – תלוי בשפת הממשק שלכם)
• תוספת של 3-4 מודעות חדשות בתחתית תוצאות החיפוש
• תוספת של מודעה רביעית בבלוק המודעות העליון
• מודעות צד מסוג Product Listing Ads עדיין יופיעו
• כמו כן, עדיין יופיע פאנל המידע (Knowledge Panel) בחיפושים רלוונטים

אלה הם תוצאות החיפוש שכדאי להתרגל אליהם:

mapa01

השינוי אמנם התקבל בתדהמה אצל מרבית המפרסמים, אך רבים שמו לב שכבר במהלך החודשים נובמבר-דצמבר של 2015, הופיעה לסירוגין מודעה רביעית בבלוק העליון בחיפושים שונים.

התגובות לעדכון היו די מבולבלות. חלק צפו עליית מחירים של 30-40 אחוזים; אחרים טענו שמפרסמים קטנים יאלצו להדיר רגליהם ותקציביהם מגוגל; ואחרים תהו על גורל ה-SEO כתוצאה מהמהלך.

באנו לעשות קצת סדר בבלאגן
תחילה, חשוב לזכור כי אין לעדכון השפעה על חיפושי מותג ולא על החיפושים במובייל, שמהווים כ-50% מהחיפושים (נתון שנמצא בצמיחה מתמדת).
לפי הנתונים של WordStream, רק 14.6% מהקליקים הולכים לתוצאות צד ימין, על כן, רק כ-7% מסך הקליקים הממומנים מושפע מהעדכון.

02

האם יהיו פחות קליקים ממומנים?

ככל הנראה לא.

סך אחוז הקליקים שהולך לבלוק הצדדי הוא נמוך מאוד וניתן להעריך כי מודעה רביעית בבלוק הראשי (שכמובן תלווה במודעה מורחבת בשלל ה-Ad Extensions), תגרוף אחוז הקלקה משמעותי. כל זה עוד לפני שהזכרנו את המודעות החדשות בתחתית העמוד, שאמנם קשה להגיע אליהן, אבל גם הן גדולות ובולטות יותר ממודעות הצד הנכחדות. 

תוצאות מוקדמות כבר מראות ירידה קלה בסך התנועה שמגיעה למיקומים 5-7:

03

ואילו אחד המנצחים המפתיעים של העדכון מסתמן כמיקום מס’ 3:

04

ייתכן כי עצם העובדה שמיקום 3 כבר אינו צמוד לתוצאה האורגנית הראשונה, עוזר לנראות והרלוונטיות שלו.

ולשאלת מיליון הדולר, האם העלויות יעלו?

התחושה הראשונית של רוב המפרסמים היא שאכן נראה עלייה.

חלק מהחששות נובעים מההנחה המוצדקת שגוגל מנסים להגדיל את ההכנסות שלהם מהפרסום בחיפוש. השינוי צפוי להגדיל את סך הקליקים הממומנים על חשבון האורגניים, ועל כן בין אם המחירים יעלו ובין אם לאו, כמות התנועה הממומנת הזמינה תגדל.

אנחנו מעריכים שההשפעה הרבה ביותר תהיה על מפרסמים שנמצאים במיקומי ביניים: 5-7, שצפויים לקבל נפח תנועה קטן ממה שהתרגלו. 

על פי רוב, המפרסמים במיקומים אלה נמצאים שם מאילוצי תקציב וייתכן כי עלייה למקום גבוה יותר היא לא רווחית עבורם מלכתחילה. אלה שכן יבחרו להעלות את הביד ולטפס במיקום, יכוונו למקום 4 ולא 1-2 ויצטרכו לעבוד קשה על איכות המודעות ויחסי ההקלקה.

על כן, רוב העלייה במחירים תורגש במיקומים 3-4-5, ואילו במיקומים 1-2 תורגש עלייה מתונה יותר.

להערכתנו תוך מספר חודשים השוק יירגע שוב ונתכנס למחירי שיווי משקל חדשים. ברגע שתהיה לנו דאטה, נמשיך ונעדכן.