fbset2

Facebook Ad Sets – כל מה שאתם צריכים לדעת על סטים של מודעות בפייסבוק

עד לאחרונה הייתה מערכת הפרסום בפייסבוק בנויה בצורה של קמפיינים ובכל קמפיין מודעות פרסום. לאחרונה, הוסיפה פייסבוק שכבה נוספת בין הקמפיינים למודעות שנקראת “סט מודעות” ומאפשרת לאגד סוגים שונים של מודעות במקבצים שפונים לקהלים שונים, בדומה לאופן בו מסודרות המודעות בשירות גוגל אדוורדס.

 set1

מה זה סט מודעות?

סט המודעות הוא למעשה אוגדן המתייחס לקהל יעד או סגמנט אחד, ובו מוגשות מגוון מודעות בעלות תוכן וקרייאייטיב שונה.

על-פי פייסבוק, הקמפיין הוא בעצם מטרה כלשהי כמו בניית מותג, הבאת תנועה לאתר או סימון לייק על דף המותג. סט המודעות הוא הסגמנט אליו אתם רוצים לפנות. כך, למשל, תוכלו ליצור סט מודעות שפונה לקהל מקומי, סט מודעות שפונה לקהל מבוגר וסט אחר לבנות המין הנשי. בתוך כל אחד מהסטים תוכלו ליצור מספר מודעות פרסום שונות שפונות לקהל זה, בעלות תוכן שונה וסוג שונה של מדיה וקריאה לפעולה.

ניתן לקבוע תקציב ולוח זמנים ברמת הסט, או לשלוט בתקציב ובלו”ז של כל מודעה בנפרד, כפי שנהוג היה עד כה.

 set2

למה זה טוב?

פיצ’ר זה שימושי במיוחד עבור דפים ומותגים שמריצים בעת ובעונה אחת מספר קמפיינים, עם מודעות רבות, שפונות לקהלים רבים ושונים, עם סוגים שונים של מדיה, תוכן והנעה לפעולה. כעת, ניתן יהיה לבצע השוואת ביצועים לא רק בין מודעות, אלא גם בין הסטים השונים, כך שניתן יהיה למדוד את אחוזי ההצלחה של הפרסום לקהלים או סגמנטים שונים. בנוסף, תוכלו לשלוט בצורה טובה יותר על תקציב הפרסום המושקע לא רק בנושאי מטרה שונים (קמפיינים) אלא גם בקהלים השונים, כשכל קהל מקבל מגוון מודעות ייעודי עבורו.

מתי השינוי הזה נכנס לתוקף?

הוספת שכבת סט המודעות חלה על כל סוגי מערכות הפרסום בפייסבוק, לרבות ה-Power Editor, כלי יצירת המודעות, וכן כלי צד ג’ ליצירת מודעות בפייסבוק החל מהרביעי למרץ 2014. על-פי הצפי, כלל חשבונות הפרסום בפייסבוק יעברו למבנה החדש עד סוף חודש מרץ 2014.

מה יקרה לקמפיינים הנוכחיים שלי?

הקמפיינים הנוכחיים שקיימים בחשבון הפרסום שלכם בפייסבוק יומרו אוטומטית לצורתם החדשה, אך לא יחול שינוי בהגדרות הקמפיינים כמו סכום ההשקעה, ביצועי המודעות ותצוגתם. המודעות הקיימות בקמפיינים שלכם פשוט יוספו לסט מודעות חדש שיווצר בקמפיין.

האם עדיין אוכל לראות סטטיסטיקות של קמפיינים שרצו לפני העדכון?

כמובן. על-פי פייסבוק, נתוני הביצועים וההוצאות של קמפיינים היסטוריים עדיין יופיעו בממשק הניהול.

איפה אפשר ללמוד עוד על הנושא?

בעמוד העזרה של פייסבוק, פרסמה החברה סרטון פשוט שמסביר את המבנה החדש בקמפיינים הפרסומיים. בנוסף, תוכלו למצוא בעמוד זה מידע נוסף על המעבר למבנה החדש ויתרונותיו.

וכמובן – מחלקת ה-PPC כאן ב-K, תמשיך לעדכן אתכם בכל מה שחדש ומעניין.