העתיד הוא הרגע שהתרחש בזמן שהתחלתם לקרוא את השורה הזו – עכשיו הוא עבר
העתיד הוא הרגע שהתרחש בזמן שהתחלתם לקרוא את השורה הזו – עכשיו הוא עבר. הזמן זז מהר, הטכנולוגיה מהר יותר, והעתיד יגיע מהיר מתמיד. אלרועי בוכמן, מייסד ובעלים של K Logic, הקים אותה כחברת SEO והבין: זוהי רק יריית הפתיחה של המחר. בוכמן זז מכיסא המנכ”ל והתפנה כדי לחיות את העתיד, משם הוא יכול לראות את הדברים טוב יותר.
אלרועי, בוא נתחיל עם השיווק הדיגיטלי של העתיד. איך הוא ייראה?
“בוא נתחיל עם להבין את ההווה, זה יעזור לנו בדרך לעתיד. כיום עולם השיווק נמצא במצב בו רוב האנשים משתמשים בכרכרות סוסים, ולמרות שהמכוניות כבר הגיעו, הם עדיין חוששים מפניהן. הרי כולנו מבינים שבעתיד הכול יהיה דיגיטלי. הפרסומות ביוטיוב יפנו אישית לגולש, הטלוויזיה תתאים עצמה לצופה, השילוט ברחוב יסנכרן עצמו לווייז או לאייפון שלך, הפרסומות יהפכו לתוכן שיתאים את עצמו לצרכן כמו חליפה אישית. העולם הולך למקום בו באמצעות ההתנהגות שלך נוכל לבודד את ה- DNA הדיגיטלי שלך, וכנגזרת ניתן יהיה לבצע אנליזה שתאפשר לנו לתקשר איתך באופן פרסונאלי”.
זה נשמע כמו מדע בדיוני. בוא נישאר בגובה הזה עוד קצת, אתה יכול להרחיב?
“הכול הולך לפירוק של DNA דיגיטלי ושזירה שלו עם ה- DNA הפיזי/פרסונלי שלנו. בוא נצא לרגע מהתמונה בה אנחנו חיים וננסה להסתכל מלמעלה: קח את מגמת ה- BIG DATA ואת העובדה שמידע הפך למודל עסקי מוכח, תחבר את כל זה לפעילות של סטארט אפ כמו 23andMe.com; האם זה לא ברור לאן כל זה מתכנס?!
מהפכות בסדר גודל כזה דורשות הסתגלות של המין האנושי על שלל נדבכיו, אי לכך, כרגע אנחנו רואים רק אינדיקטורים מאוד ראשוניים; ניתוח עומק שלהם מעיד באופן ברור שאנחנו בתחילת תחילתו של שיגור; עכשיו כל אחד יכול להחליט מאיפה הוא רוצה לצפות בו – מתוך החללית או מהספה עליה הוא יושב בנוחות בשנים האחרונות.
איך הופכים את התפיסה/הבנה הזו לפרקטיקה? מה גופים צריכים לעשות שונה?
קודם כל צריך להפנים שכלכלה של כרכרות סוסים, לא יכולה להתחרות בכלכלה של רכבים מודרניים. בעוד שיש תקופת מעבר, בה העגלונים צריכים להסתגל למצב החדש, זו תקופה עם תאריך תפוגה; מגיע הרגע בו הם צריכים ללמוד לנהוג או לצאת כלאחר כבוד לפנסיה (וולנטרית או כפויה).
ולפרקטיקה – בעלי עסקים, מנכ”לים וקובעי מדיניות צריכים להטמיע בארגונים שלהם “סוכנים” של שינוי וחדשנות ולתת להם מנדט אמיתי להוביל תהליכים.
בסיס החשיבה השתנה, וזה אומר שגוף עסקי זקוק לאנשים שמסוגלים להתחבר וליזום מודלים עסקיים חדשים, לחבר את אותם מודלים עם טכנולוגיה, מידע והבנה שהצרכן חזר להיות אינדיבידואל, והוא מצפה/דורש שיתנהגו אליו ככזה. כדי לענות על הדרישה הזו, השיווק על שלל גורמיו חייב לגבש ולהוציא לפועל תפיסת תוכן ומוצר וכל זה בזמן אמת (RTM).
הטכנולוגיה והמידע יוצרים מצב בו ניתן לתפור לכל אינדיוידואל חליפת תקשורת אישית. ארגונים שמבינים את זה צומחים בקצב שמותיר את המתחרים שלהם המומים, ראה ערך: גוגל, אמאזון, זאפוס, נטפליקס ו-וויז…
איך אתה רואה את התפקיד של K Logic בתוך התפיסה הזו?
K Logic היא קטליזטור של שינוי. אנחנו מנסים לבנות הרכב אנושי שמסוגל להוביל ארגונים לבצע שינוי, ולהנות ממנו גם בטווח המיידי וגם בטווח הארוך.
הפילוסופיה שלנו אומרת שהשינוי שמתרחש עלינו מבליט זן חדש של אנשים – אנשי “הגם וגם”: אנשים שהם גם קריאייטיבים וגם אנליטיים, גם אינטואיטיביים וגם לוגיים, גם מפוקסים וגם עם הפרעת קשב. אנשי “הגם וגם” יוצרים ארגון של “גם וגם”, וכך נוצרת מטריצה בה לאנשים השונים יש תמהילים רב-ממדיים, ולארגון כולו יש קשת רחבה בצורה יוצאת דופן של יכולות.
האנשים שלנו יודעים לתקשר גם עם העבר וגם עם העתיד. וזה בדיוק התפקיד שלהם: להיכנס לארגון שיש לו מורשת ויכולות מוכחות ולחבר בינו לבין העתיד, על פי הקצב שמתאים לאותו ארגון.
האחריות של K Logic כארגון היא מחד, לעזור בגיבוש האסטרטגיה העיסקית/דיגיטלית, ומאידך, לעזור להוציא את האסטרטגיה הזו לפועל ביום-יום, באופן שיוצר יתרון עסקי משמעותי וחד-משמעי.
מה רמת המעורבות שלך כבעלים?
גבוהה מאוד. בראש ובראשונה, אני צריך לוודא שאנחנו מחילים על עצמנו את הפילוסופיה בה אנחנו כל כך מאמינים; גם ישי וגם אני עסוקים בד בבד, בביסוס הדברים הקיימים, ובהמצאת דברים חדשים בהם החברה צריכה להתמחות. אנחנו מנסים כל דבר, קודם כל בעצמנו; אנחנו משקיעים במיזמים ובחברות קיימות ובודקים את המודלים העסקיים/שיווקיים בעולם האמיתי. כשאנחנו יושבים עם בעלים של חברה, אנחנו לא יושבים בפוזיציה של יועצים, אלא ממקום של אנשים שמסתכלים לסיכון יום יום בעיניים. ובעוד אנחנו מפצחים מודלים עסקיים ושיווקיים חדשים, החברה מוציאה אותם לפועל וגורמת לפנטזיות להתגבש לכדי מציאות מרתקת.
קצב מהיר מאוד, נשמע כאילו אין רגע אחד של מנוחה.
זה מתאים לסוג מאוד מסויים של אנשים, אנשים שהתפתחות היא כוכב הצפון האישי שלהם. זה נכון שאין מנוחה, אבל זה רחוק מלהיות קשה. באמת ובתמים הייתי מוכן לשלם כדי שיתנו לי לעשות את העבודה שאני עושה.