Blog Picture_100250112

שינוי באלגוריתם של פייסבוק: הקאמבק של התמונות

בפייסבוק רוצים שעמודים עסקיים יפרסמו תוכן גרפי וצבעוני יותר ומנמיכים את התיעדוף של פוסטים מסוג טקסט ללא תמונה או ללא קישור מצורף: החברה הודיעה אתמול (ג’) על שינוי באלגוריתם הפיד שלה שמשנה מחדש היקפי החשיפה של פוסטים מסוגים שונים, המפורסמים על ידי עמודי מותג.

בשנה שעברה שמו לב מנהלי עמודים רבים שדווקא הפוסטים שלהם שלא כללו מדיה מצורפת אלא רק קישור בגוף הסטטוס זכו לחשיפה גדולה יותר מאשר תכנים מסוגים אחרים. כעת, נראה שפייסבוק מנסה ליישר קו בין סוגי הפוסטים ומעוניינת למנוע את הנטייה של מנהלי עמודים להתאים את סוג הפוסט בפייסבוק לחשיפה אורגנית מרבית ברשת.

המחשה: פוסט מסוג לינק, עם תצוגה מקדימה

הרקע לשינוי,  כפי שהוצג בבלוג של פייסבוק, הוא שעל-פי הנתונים שבידי החברה, פוסטים מסוג טקסט שפורסמו על- ידי עמודים עסקיים, לא עודדו משתמשים למעורבות (Engagement). זאת, בניגוד לפוסטים מסוג זה מצד חבריהם ברשת. לכן, לטענת פייסבוק, הוחלט לבצע הפרדה בין סטטוסי טקסט מצד משתמשים פרטיים לבין אלו מאת עמודים עסקיים ולהפריד גם את אלגוריתם תעדוף התצוגה שלהם בפיד.

בהודעת פייסבוק נכתב שמנהלי עמודים עסקיים צפויים לראות נתוני חשיפה נמוכים יותר לפוסטים שלהם שכוללים טקסט בלבד לעומת סטטוסים צבעוניים יותר עם קישורים, סרטונים ותמונות. לדברי כריס טוריצין, כותב הפוסט ומנהל המוצר של דירוג תכני הפיד בפייסבוק, פוסטים ברשת החברתית הכוללים קישור מצורף (עם תצוגת תמונה, כותרת וכותרת משנה של הקישור) זכו למעורבות גולשים (Engagement) גבוהה יותר לעומת סטטוסים זהים בהם הקישור היה טקסטואלי בלבד.

בניגוד לטענה של פייסבוק, שפרסומים עתירי מדיה זוכים ליותר תשומת לב מהגולשים ברשת החברתית, יש מי שטוען שפייסבוק מנסה במהלך הזה לגזול ממנהלי העמודים העסקיים את היתרון היחסי האדיר שהיה עד כה בפרסום פוסטים טקסטואליים. זאת, בשביל לנסות ולקדם את מכירות הפוסטים המקודמים.

שיעור השינוי באחוזי החשיפה עדיין לוט בערפל, אך סביר להניח שההשפעה על הפיד של הגולשים תהיה שקופה בעיניהם. סביר להניח שכמשתמשי פייסבוק אנחנו פשוט נראה יותר סטטוסים טקסטואליים של חברינו ברשת, לצד סטטוסים מסוגים אחרים מאת עמודים עסקיים.