fbaud

פייסבוק משדרגת את יכולות הרימרקטינג

במסגרת מאמציה לשפר את אחוזי ההמרה של משתמשי רשת הפרסום של פייסבוק, מוסיפה הרשת החברתית יכולת לבצע סגמנטציה על רשימות מתעדכנות דינמית של מבקרים באתר או משתמשי אפליקציה.

פייסבוק הודיעה השבוע על זמינותה הכללית של יכולת חדשה בסגמנטציה לקהלים מותאמים (Custom Audiences), שתאפשר פניה מותאמת למשתמשים שביקרו באתר, שביצעו בו פעולות מסוימות או עשו שימוש באפליקציית מובייל.

רימרקטינג מדויק וקל יותר

בבלוג החברה נכתב, שהיכולת לייצר קהלים מותאמים (Custom Audiences), מתוך קהל משתמשי אפליקציה או מבקרי אתר מאפשרת למפרסמים לטרגט בצורה מדויקת משתמשים, על-גבי שלל פלטפורמות ומכשירים. בשביל ליישם את יצירת הקהלים המותאמים בהתבסס על פעולות המשתמשים באתר או באפליקציית מובייל, על המפתחים להטמיע את ה-SDK של פייסבוק באפליקציה או את פיקסל הרימרקטינג של פייסבוק באתר המותג או המוצר.

לשם דוגמה, הציגה פייסבוק חברת תיירות פיקטיבית, שהטמיעה באתרה את פיקסל הרימרקטינג של פייסבוק. החברה תוכל כעת לפנות (בעזרת פונקציית קהלים מותאמים) למשתמשים שביצעו באתרה חיפוש אחר טיסות ולהגיש להם הצעות מכר. באופן דומה, משווקים שמשתמשים באפליקציית מכירות יוכלו לבנות קמפיין ריטרגטינג למשתמשים שהוסיפו מוצרים לסל הקניות שלהם אך טרם ביצעו רכישה. זאת, במטרה לעודד אותם לשוב לאפליקציה או לאתר המשווק להשלמת הקניה.

פרסום למבקרי אתר בלי FBX

עד כה יכלו מפרסמים לבצע רימרקטינג בפייסבוק למשתמשים שביקרו באתרם בעזרת שותפי צד ג’ כמו AdRoll ודומיו. עם זאת, לאופן פרסום זה לא היה קשר ישיר לעמוד העסקי בפייסבוק וקיימות בו מגבלות ביצירת המודעה. כעת, עם החלת היכולת ליצור קהלים מותאמים (Custom Audiences) מרשימת המבקרים באתר (שתויגו בעזרת פיקסל המעקב של פייסבוק), ניתן לבנות את המודעות באמצעות ה-Power Editor או הממשק באתר פייסבוק. מודעת הפרסום יכולה לקדם את עמוד המותג בפייסבוק (למשל, תוכלו ליצור מודעה שפונה למבקרים באתר שטרם עשו לייק לעמוד העסקי בפייסבוק) וניתן גם להשתמש בקהלים מותאמים אלה דווקא בשביל למנוע הצגה של מודעה מסוימת לסוג מסוים של מבקרים (לדוגמה: מבקרים שכבר קראו מאמר תוכן ספציפי באתר לא יטורגטו בפרסומת שמקדמת תוכן זה בפייסבוק).

יתרון נוסף של שימוש בקהלים מותאמים ממבקרי האתר או משתמשי האפליקציה הוא, שאין צורך להעלות סיזיפית רשימות באופן ידני, כפי שהיה עד כה. החיבור המתמיד בין האתר או האפליקציה לפייסבוק, יאפשרו עדכון אוטומטי בזמן אמת של רשימות המשתמשים בסגמנטים שקבעתם.

לוח זמנים

לדברי פייסבוק, היכולות החדשות הללו יופצו בהדרגה לכלל המפרסמים. היכולת לטרגט משתמשי אפליקציות במובייל תופץ תוך כשבוע והיכולת לטרגט קהלים שביקרו באתר – תוך מספר חודשים