FB_Ads_mobile_engagement

מודעות פייסבוק מתחדשות עם הנעה לפעולה

פייסבוק מוסיפה למודעות באפליקציית המובייל שלה אפשרות לצרף הנעה לפעולה, למשתמש באפליקציות שכבר מותקנות במכשיר, בניסיון לעודד שימוש חוזר והגדלת פעילות המשתמש באפליקציית המוצר או המותג.

באוקטובר 2012 הציגה פייסבוק למפתחים את האפשרות לקדם אפליקציות מובייל באמצעות מודעות פייסבוק במכשירים ניידים. לטענת הרשת החברתית, בשנה האחרונה אלפי עסקים השתמשו ביכולת זו בשביל להביא לכ-145 מיליון התקנות מחנויות האפליקציות של אפל וגוגל. יכולת זו אפשרה למפתחי אפליקציות ומשחקים למובייל לקדם את ההורדות שלהם בפיד של פייסבוק במובייל ולמותגים לקדם את יישומי המותג שלהם לקידום מכירות ותוכן.

בתחילת החודש (אוקטובר 2013) חשפה פייסבוק יכולת משלימה ליכולת זו, שמטרתה היא להגדיל פעילות ביישום החיצוני של המפרסם (re-engagement) ולהוביל את המשתמש לאזור המתאים באפליקציה שכבר הותקנה במכשירו באמצעות קריאות לפעולה כמו “האזן כעת”, “קנה עכשיו”, “צפה בסרטון”, “שחק”, “פתח יישום” ועוד.

הקריאות החדשות לפעולה יאפשרו ליוצרי המודעה לקשר לאזורים ספציפיים באפליקציה (Deep Linking) ובכך לקצר את תהליך ההמרה. באופן זה יוכלו מפתחי האפליקציות לקדם תוכן חדש ביישום, מוצר ספציפי בקטלוג היישום של משווק, מבצע חדש למשתמשי היישום הנייד וכדומה.

 בהודעה בבלוג פייסבוק לעסקים מצוטט מחקר של חברת Localytics, בו נטען ש-66 אחוזים מהמתקינים אפליקציה במכשיר שלהם פותחים אותה בפועל רק 1-10 פעמים בסך-הכל. המטרה של פייסבוק כאן היא לאפשר למפתחי אפליקציות מובייל למשוך את המשתמש להפעיל שוב את האפליקציה שכבר מותקנת ולהגדיל את הסבירות להמרה.

 פייסבוק שחררה סרטון שמציג את פעולת המודעות החדשות להפעלת יישומים מותקנים:

עבור המפתחים, פייסבוק מציעה מדריך להתאמת היישום למודעות ויצירתן בעורך ה-Power Editor. המערכת מאפשרת ליצור סגמנטציה מדוייקת של המשתמשים ביישום כך שתוכלו לפנות, למשל, רק למשתמשים שלא הפעילו את האפליקציה לאחרונה, או במסר שונה למשתמשים בעלי מערכת הפעלה ניידת זו או אחרת (משתמשי אפל או אנדרואיד).