גם השנה: מארי מיקר ממפה את עתיד האינטרנט

מאת: עדי שריג

מארי מיקר שיחררה את התחזית השנתית שלה לעולם האינטרנט, ואם אין לכם זמן לעבור על 197 שקופיות, קבלו את התובנות העיקריות שלנו.

מובייל, אפליקציות ותקציבי פרסום

האובססיה למובייל הולכת וגדלה: 24% מהזמן שלנו מול המסכים הוא מול המובייל (בהשוואה לדסקטופ, טלויזיה ואחרים). מה אנחנו עושים במובייל? בעיקר צ’אטים באמצעות אפליקציות כמו  Snapchat ,WhatsApp, Facebook Messenger ו-WeChat.

אנחנו גם אוהבים לבהות במסך: הוידאו אחראי עכשיו ל-64% אחוז מהתנועה ברשת ול-55% מהתנועה במובייל, כאשר פייסבוק היא יצרנית התנועה הגדולה ביותר, עם 4 מיליארד צפיות וידאו ביום!

לכן כל כך מפתיע לגלות שהמפרסמים עדיין לא הגיעו למובייל: רק 8% מהוצאות הפרסום מופנות למובייל!

video usage

האובססיה למובייל נמשכת

 

fb video

התרומה הצנועה של פייסבוק להצלחת הוידאו

 

mobile ad spend

הפוטנציאל במובייל ממתין למפרסמים

 

אותן אפליקציות צ’אט, שהחלו את דרכן כשירותי מסרים מיידיים, הפכו בשנה החולפת להאבים של תקשורת ומדיה ובעתיד הלא רחוק יהפכו לזירות של מסחר (כאמצעי להעברת תשלומים).

אגב, הנוער מעדיף ויזואל: זונח אפליקציות כמו פייסבוק וטוויטר לטובת סנאפצ’אט ואינסטגרם!

msg app

הרבה יותר מצ’אט

 

youth usage

דור המילניום לא מתעכב על טקסט

 

ניוז פלאש: פלטפורמות זה השיק

חברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם הן בעצם פלטפורמות – אפל וגוגל (חנות אפליקציות), עלי באבא ואמזון (מסחר) ופייסבוק (תקשורת ותוכן). תוכן מבוסס גולשים? כבר יש הוכחות בשטח! הגולש הממוצע מייצר תוכן בכל פלטפורמה שמגיע אליה, החל משידורי גיימינג ועד השארת ביקורות ב-Airbnb.

חברות טכנולוגיה

מה השתנה ב-20 שנה? הכל, חוץ מאפל

 

usergeneratad content

תוכן מבוסס גולשים מתנפח בקצב אקספוננציאלי

 

אנחנו רוצים הכל. עכשיו.

כלכלת ה- On-demand ממשיכה לצמוח (ע”ע Uber ו-GETT). כשצרכנים מתרגלים לקבל כל מה שהם רוצים בלחיצת כפתור, תוך 60 דקות, עסקים מסורתיים צריכים לדעת איך להתמודד עם הסיפוק המיידי שהצרכנים דורשים.

מי עובד בזה? דור המילניום, שמחפש גמישות, אחראי ל-44% משוק העבודה של ה-On-demand.

on-demand

אני רוצה הכל, אני חייב עכשיו

 

ההזדמנויות שמעבר לפינה

40% מאוכלוסיית העולם מחוברת כיום לאינטרנט. פרויקטים פילנתרופיים של ענקיות האינטרנט פייסבוק (internet.org) וגוגל (loon project) פועלים לחבר את 5 מיליארד התושבים בכפר הגלובאלי לרשת. הודו, ברזיל וסין הם השווקים בהם עדיין יש גידול בשיעור אימוץ המובייל ויכולים להוות כר פורה ליזמים צעירים שרוצים לצאת מגבולות העולם המערבי.

חינוך, רפואה ומוסדות ממשלתיים מחכים גם הם לרגע שהיזמים יסתערו עליהם ויקפיצו אותם שלב באבולוציית האינטרנט.

 

חדירה לאינטרנט

5 מיליארד תושבים עדיין מחכים לחיבור לאינטרנט

 

 

הודו סין

ובינתיים, מסביב לגלובוס: ההזדמנויות ממתינות

 

יקשךאיבשרק

תעשיות שהאינטרנט עדיין לא נגע בהן

 

עצה קטנה לסיום

תזכורת חשובה ממארי: Diversity (גיוון) היא מילת המפתח: ההחלטות הטובות ביותר מתקבלות על ידי קבוצת אנשים מרקעים שונים. תחשבו על זה כשאתם מקבלים החלטות עם אנשים שדומים לכם ;)

diversity

diversity: טוב לעסקים

למצגת המלאה:

2015 Internet Trends Report from Kleiner Perkins Caufield & Byers